Nagła zmiana pogody, coraz śmielej planowane wyjścia z domu motywują do uzupełnienia garderoby, zakupu butów, nowego zapachu, czy kosmetyków z filtrem. Promocje kuszą, zwłaszcza w Internecie polujemy na okazje atrakcyjne dla naszego portfela. Dodając do koszyka produkty oprócz ceny warto przeanalizować ich jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania.
Według danych szacunkowych za rok 2019 z powodu obecności podrabianych produktów UE tylko w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej straciła około 14,1% wartości sprzedaży (40,9 mld złotych). W Polsce było to 19,1%, co odpowiada 1,942 mld złotych. Od czasu ubiegłorocznego badania odnotowano wzrost o 523 mln.
Dane liczbowe za rok 2019 oraz więcej informacji o ekonomicznych i społecznych skutkach podrabiania towarów można znaleźć w Status Report on IP Infringement opublikowanym na początku czerwca przez EUIPO-OECD.